Zadar

Od zawsze śniliśmy o tym, żeby wybrać się w wyjątkową podróż do Chorwacji. Najbardziej magnetyzowała nas tamtejsza Dalmacja, która jest słynna z wielu zjawiskowych zabytków i w rzeczy samej zjawiskowych widoków i przejrzystego Morza Adriatyckiego, które jest doskonałe do żeglowania. Dokładnie w następstwie tego zdecydowaliśmy się na czarter jachtów i rozpoczęcie naszej peregrynacji w mieście Zadar. To w tym miejscu udało nam się w zachęcającej cenie wynająć jacht. Zadar to prześliczne miasto, które kiedyś spełniało rolę stolicy wyspy. Teraz jest rozdzielone na dwie części, które oddziela nieduża zatoczka, jednakże łączy most.

W Zadarze zadedykowaliśmy nieco czasu na oglądanie – nie można koniec końców zignorować tak ważnego punktu w historii Chorwacji. Przywitała nas starówka – dostojne kościoły, klasztor Benedyktynek, którego korzenie sięgają aż X wieku. Zadar to miasto, które w ciągu licznych wieków było miejscem regionalnego handlu, teraz także pozostaje żywym centrum Dalmacji. Spałaszowaliśmy w tym miejscu wyśmienity obiad i kolację w gospodzie i byliśmy gotowi już zasnąć – było tak beztrosko i przyjemnie. Jednakże wyruszyliśmy w dalszą drogę – 7 kilometrów od Zadaru znajdował się pierwotny punkt docelowy – marina, w której czekał na nas statek żaglowy..